In deze regeling wordt verstaan onder:
Deze regeling geldt uitsluitend voor cliënten van de organisatie. Zij kunnen zich bij de indiening en behandeling van bezwaren en klachten door iemand laten vertegenwoordigen en/of bijstaan. Zo nodig is een medewerker de cliënt behulpzaam bij het op schrift stellen van een bezwaar of klacht. Een bezwaar of klacht dient schriftelijk te worden ingediend en voorzien te zijn van het volgende:
Een bezwaar wordt zo spoedig mogelijk behandeld door de medewerker die het dossier van de cliënt beheert. Deze tracht het bezwaar telefonisch of schriftelijk in overleg met de cliënt op te lossen.
Lukt dat niet, dan brengt de medewerker het bezwaar ter kennis aan de bewindvoerder(ster)/budgetbeheerder/leidinggevende. Deze behandelt het bezwaar en tracht daarbij, eventueel via nader overleg met de cliënt en de betrokken medewerker, het bezwaar alsnog in der minne op te lossen.
De cliënt ontvangt schriftelijk bericht van de wijze waarop het bezwaar door de bewindvoerder(ster)/budgetbeheerder is afgedaan. Is de cliënt niet tevreden gesteld dan kan de cliënt een klacht indienen.
Elk bezwaar wordt direct gemeld aan de met registratie belaste medewerker. Deze vermeldt het bezwaar op een voorbedrukt en genummerd formulier en deelt de cliënt zo nodig mede wanneer de cliënt antwoord krijgt op zijn bezwaar.
Als het bezwaar is opgelost of afgedaan wordt dat terstond medegedeeld aan de met registratie belaste medewerker, die ervoor zorgt dat de wijze waarop dat is gebeurd wordt vastgelegd op het bezwarenformulier.
De organisatie archiveert de afgewerkte bezwarenformulieren.
Klachten worden terstond gemeld aan de bewindvoerder(ster)/budgetbeheerder. Deze stelt een onderzoek in, formuleert de klacht zo nodig nader, hoort de cliënt en tracht de klacht door bemiddeling op te lossen. Lukt dat dan ontvangt de cliënt daarvan schriftelijk bericht.
Indien binnen een maand na indiening van de klacht geen oplossing is bereikt dan kan de cliënt de klacht voorleggen aan de branchevereniging Horus. In het volgende artikel leest u hoe.
De klacht wordt zo spoedig mogelijk behandeld door een daartoe speciaal aan te wijzen medewerker, die dan namens bedrijfsleiding van de onderneming optreedt. De wijze van behandeling wordt bepaald door bedrijfsleiding van de onderneming, echter met inachtneming van het volgende:
Een klacht wordt niet in behandeling genomen of de behandeling wordt gestaakt als:
De bedrijfsleiding van de onderneming archiveert de afgedane klachten.
Een ieder die bij een behandeling van een bezwaar of klacht is betrokken is verplicht tot geheimhouding ten aanzien van alle de partijen betreffende gegevens die hen bij de behandeling van het geschil ter kennis zijn gekomen.
Over het algemeen is mijn ervaring met Fizom BMC (Ingrid) heel goed. Fizom BMC heeft altijd zowel als bewindvoerder/budgetbeheerder als voor mij klaar gestaan in de hele periode dat ik onder bewind was. Ze zijn duidelijk en gaven mij goede ondersteuning.
In de regel is de communicatie heel goed en ze zijn altijd bereikbaar. Als er een probleem was, zochten zij met mij naar een oplossing.
Ook toen ik niet meer onder bewind was heeft Fizom BMC goed werk geleverd als budgetbeheerder en ik wil het hele team van Fizom BMC bedanken, met name Klarina en uiteraard Ingrid en ik durf het aan om 4 sterren van 5 te geven, nogmaals bedankt voor alles.
Mijn huidige situatie is het runnen van mijn bedrijf en ik kan iedereen aanbevelen om van de diensten van Fizom BMC gebruik te maken, een betrouwbare bewindvoerder/budgetbeheerder, bij hun ben je in goede handen.
Dank jullie wel allemaal!
S.
Ik ben in 2019 in contact met Fizom gekomen voor bewindvoering en een minnelijke schuldregeling. Dit omdat ik me geen raad meer wist met mijn schulden. Door negatieve ervaringen met hulpverleners, was ik het vertrouwen in de hulpverlening kwijtgeraakt. Op internet las ik verhalen over bewindvoerders en bewindvoering, die maakten dat ik me afvroeg of het goed zou komen. Wat heb ik een gouden bedrijf getroffen! De medewerkers van Fizom zijn erg vriendelijk, houden rekening met je zwaktes, altijd bereid om je te helpen, veroordelen niet, reageren snel en stellen je gerust waar nodig. De bewindvoerders waren zowel professioneel als menselijk. Dat laatste was wat ik nodig had, na de eerdere negatieve ervaringen met de hulpverlening.
Ook werd er geld gespaard, die ik kon opvragen als het nodig was. Toen één van de schuldeisers niet akkoord ging met het schuldenvoorstel, is de schuldhulpverlener meegegaan naar de rechtbank ter ondersteuning.
Recent zijn mijn schulden afgekocht. Ook toen stond Fizom klaar met advies en begeleiding. De snelle akties met positief resultaat, maakten dat ik eerder dan verwacht schuldenvrij ben. Dankzij Fizom heb ik weer een toekomst!
Zit je in de financiële problemen en heb je hulp nodig? Meld je aan bij Fizom en je zult fantastisch geholpen worden.
Evelien H.
Ik heb een aantal jaren onder bewindvoering bij Fizom gezeten. Heb het met een heel goed resultaat volbracht dankzij de goede begeleiding van Fizom. Heb zelf correct alles bijgehouden en in overleg met de goede dienstverlening van hun alles weer op orde. Het was wel opletten van wat je allemaal uit kan geven maar het is prima te doen. Heb zelfs nog behoorlijk kunnen sparen dankzij hun in die jaren. Super dienstverlening. Ik zou iedereen aanbevelen bij Fizom je problemen samen met hun op te lossen. Alles is netjes afgehandeld via de Rechtbank zoals het moet. Voor mij nu weer een fijn en zorgeloos leven.
G. van der Meer
Ik ben enorm dankbaar dat ik de mogelijkheid heb gekregen om te mogen herstellen van mijn verslaving en daarbij ook te herstellen van mijn schulden. Ik wil daarom de Rechtbank en mijn bewindvoerder bedanken voor het ontzorgen en daarmee van grote waarde te zijn geweest in mijn herstel.
S.
We hadden schulden en konden dat niet zelf meer oplossen. Contact was zeer goed, vriendelijk en altijd bereikbaar. Het gaat nu super goed. Ik zou Fizom zeker aanbevelen. We geven zeker het cijfer 5.
Dankzij Fizom zijn we schuldvrij.
Christa
Ik moet zeggen dat het heel goed ging, jullie dienstverlening is zeer goed je wordt goed geholpen en dingen die je hebt gaan ze verder voor je oplossen. Ik heb een goede tijd met ze gehad en via hun heb ik nu na jaren schone lei.
Als je echte een goede bewind zoekt kan je beter hier aanmelden deze mensen zijn erg goed voor je. Ze hebben me door de jaren dat ik bij hun was goed geholpen je kan goed met ze praten das wel erg fijn. Ik geef hun 5 sterren dat hebben ze wel verdiend.
Ik hoop na deze review een fijne jaren, ga zo door met jullie zaken.
Richard
Ik ben na een zware periode hard achteruit gegaan door wat ik allemaal heb meegemaakt. Ben toen in financiële problemen terechtgekomen. Zonder Fizom was het mij ook echt niet gelukt. Wil iedereen maar vooral mijn vaste contactpersoon bedanken voor haar inzet. Heb het als meer dan prettig ervaren. Zal het dan ook iedereen aanraden: zit je in de financiële problemen kies dan voor Fizom.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met ze.
O ja dikke 5 sterren natuurlijk.
Matthijs
Ik ben in de wsnp gekomen en heb zelf gekozen voor Fizom. Ik ben altijd netjes behandeld door mijn vaste contact persoon. Het zijn zware jaren geweest en kon voor vragen altijd een mail of telefoontje naar ze doen.
Kreeg goede uitleg van contact persoon. Stapje voor stapje heb ik mijn eigen financiën weer in eigen beheer gekregen.
Ik heb zeer goede ervaring gehad met Fizom.
Ik zou dan ook Fizom aanraden bij een ander persoon.
J. van der Zee
Ik raad iedereen aan wie maar schulden of problemen met inkomsten en uitgaven heeft. Laat u helpen door Fizom. Ben zeer blij met de hulp en kijk heel blij naar een schuldvrij leven 😊
A. Bloem
Wij zijn nu al een tijdje zelfstandig weer onderweg en het is zo fijn om te zeggen dat we alles weer goed op de rit hebben! We regelen nu alles zelf en het sparen gaat ook erg goed.
Het waren zes hele lange jaren maar die hadden we zonder jullie echt niet kunnen doorlopen. Het was afzien en soms echt heel zwaar, maar jullie stonden altijd voor ons klaar en we zijn jullie ontzettend dankbaar dat jullie ons uit het diepe donkere dal hebben getrokken!
Dus nogmaals van ons allemaal BEDANKT! Jullie zijn een top team!
Raymond & Melissa en kinderen
Graag wil ik jullie bedanken voor de hulp en adviezen in de tijd dat mijn zus bij jullie onder bewind stond. De financiële zorg was van mijn schouders. Elke keer als ik belde werd ik vriendelijk te woord gestaan. Dank voor alles. Ik zal anderen jullie ook aanbevelen. Ik geef jullie 5 sterren.
Jelly V.
Ik heb zelf verschillende ervaringen gehad qua contact en dienstverlening. Helaas liep het begin alles behalve soepel. Dit had een reden maar daar had ik op dat moment niks aan. Het afgelopen jaar ben ik wel tevreden. Ik voelde me gehoord, en er gebeurde veel in overleg. We zijn inmiddels schuldvrij en het bewind is beëindigd. We kunnen nu verder met een schone lei.
Ik heb jullie ook al meerdere keren bij anderen aanbevolen.
3-4 sterren. Bewindvoering een 3 en de schuldhulpverlening een dikke 4
Raisa